Tuesday 19 March 2013

Kemudahan perbankan internet telah bermula sejak lebih 10 tahun yang lalu. Terdapat pelbagai perbankan internet seperti Maybank2u.net, CIMB clicks dan lain-lain lagi. Saya juga telah menggunakan kemudahan ini untuk membayar bil, membeli topup kredit dan memindahkan duit ke akaun lain. Semuanya saya lakukannya hanya melalui internet tanpa perlu keluar rumah. Saya juga menggalakkan anda untuk menggunakannya. Ia memang mudah serta dapat menjimatkan masa, tenaga dan kos. Kini saya membayar hampir semua bil saya menerusi perbankan internet. Ini bererti:

  1. Saya telah dapat menjimatkan masa, kerana saya tidak perlu memandu ke pejabat pos/bank/kedai topup dan sebagainya semata-mata hanya untuk membayar satu atau dua bil atau sekadar hendak membeli topup RM10...
  2. Saya dapat menjimatkan wang kerana tidak perlu mambazirkan petrol, membayar tol, dan membayar tempat letak kereta.
  3. Saya dapat mengendalikan wang saya dengan berkesan kerana dapat membayar bil pada tarikh ia perlu dibayar
  4. Saya boleh memindahkan wang daripada akaun saya ke akaun lain hanya dalam beberapa minit.
  5. Saya mampu membeli topup, walaupun pada tengah malam kala kedai topup telah tutup.
Yang paling menyeronokan, saya tidak perlu beratur. Seperti orang lain juga, saya memang cukup malas untuk beratur, samalah malasnya untuk bertemu doktor gigi. Kenapa kita perlu lakukan perkara yang sukar, sedang kemudahan telah tersedia di depan mata. Jadi tunggu apa lagi, gunakan lah.

0 ulasan:

Post a Comment